Türkçe 6., 7. ve 8.Sınıflar
TTNET VİTAMİN Türkçe , Dinleme, Okuma ve Dil Bilgisi bölümlerinden oluşmaktadır.

Bu bölümler dinleme ve okuma temel dil becerileri ile dil bilgisi konularını içermektedir.
Bu temel dil becerileri hem kendi içlerinde hem de birbirleriyle bir bütünlük içerisinde ele alınmış ve ilişkilendirilmiştir. Müfredatta belirtilen temalar bu üç temel işleyiş üzerinden TTNET VİTAMİN Türkçe ‘ye aktarılmıştır. Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve en az bir dinleme metnine yer verilmiştir. Seçilen konu veya temanın farklı yönlerinin ele alındığı metinlerin işlenmesi edinilen bilgilerin de kalıcı olmasını sağlar .
Her sınıfta 6 ana konu/tema ele alınmış ve Atatürkçülükle ilgili de bir temaya yer verilmiştir.
Dinleme Bölümü
Dinleme bölümü; hazırlık, dinleme metni ve uygulama sayfalarından oluşmaktadır.

Bu bölüm öğrencilerin iyi bir dinleyici/izleyici olabilmesine yönelik olarak hazırlanmıştır. Bölümde dinleme/izleme kurallarını uygulayarak anlama, değerlendirme, kelime haznesini zenginleştirme ve etkili dinleme/izleme alışkanlığı kazandırmak hedeflenmiştir.
Bölüm içerisinde;
dinleyerek öğrenmeye yönelik çalışmalar,

tahmin çalışmaları,

metinle ilgili sorular ya da alıştırmalar yer almaktadır.

Uygulama bölümünde etkinliklerin sonunda öğrencinin bilgisini artırmaya yönelik bir bölüm bulunmaktadır. Bu bölümde öğrencilerin Türkçe bilgilerini küçük oyun veya alıştırmalarla sınaması amaçlanmıştır.

Burada öğrencilerin verdikleri yanıtlara karşılık alacakları geri bildirimlere, etkileşimin doğru yapılıp yapılmadığı bilgisine, konuyla ilgili tanımlara ve anlatımlara da yer verilmektedir.
Okuma Bölümü
Okuma bölümünde;
okuyarak öğrenmeye yönelik çalışmalar,

okunan metinle ilgili sorular ya da alıştırmalar yer almaktadır.

Bu bölüm içerdiği etkinliklerle öğrenme, araştırma, yorumlama, tartışma ve eleştirel düşünmeyi sağlayan bir süreç oluşturmayı hedeflemiştir.
Dilbilgisi Bölümü
Dil bilgisi bölümü TTNET VİTAMİN Türkçe 'de yer alan dinleme ve okuma temel becerilerini destekleyen kurallara göre oluşturulmuş uygulama sayfalarıdır.

Dil bilgisi öğretimini teorik bilgilere değil, uygulamaya dayandırmak amacıyla hazırlanmış bir bölümdür. Dil bilgisini öğretirken kuralların verilmesinin yanında, bu kuralların kelime ve cümle düzeyinde uygulanmaları da sunulmuştur.
Bu bölümde konuyu daha kolay öğretmeye yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış tanımların ve diğer genel bilgilerin yer aldığı canlandırmaların bulunduğu bilgi kartları bulunmaktadır. Verilen bilgilerin bir özeti sesli ve yazılı olarak da bulunmaktadır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder